Wraz ze zbliżającym się sezonem letnim wiele osób pragnie zadbać o swoją sylwetkę, aby na plaży wyglądać atrakcyjnie. Jednym ze sposobów są ćwiczenia na masę mięśniową, na które przychodzi czas po okresie zwiększenia masy swojego ciała. Schemat ten jest zgodny tradycyjną zasadą fitnessu, że aby wyrzeźbić, najpierw należy nadbudować tkankę mięśniową. Oczywiście zdobywanie dodatkowej masy nie może polegać na objadaniu się, lecz na przemyślanej i odpowiedniej zbilansowanej diecie połączonej z precyzyjnie dobranym planem ćwiczeniowym.

Jak jeść na masę mięśniową?

Podczas zdobywania dodatkowej tkanki mięśniowej najważniejsza jest dieta. Istotne jest, aby zawierała duże ilości białka, które są jednym ze składników budulcowych mięśni. Bardzo popularna jest węglowodanowa dieta cykliczna polegająca na silnym zwiększeniu dziennie przyjmowanej dawki węglowodanów i stopniowym jej zmniejszaniu i ponownie zwiększaniu. Jest to idealny sposób na zmniejszanie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym nie narażaniu się na utratę tkanki mięśniowej, na której właśnie najbardziej nam zależy, gdy chcemy wyrzeźbić swoją sylwetkę.

Ćwiczenia na masę mięśniową

Oczywiście każdy trener powie, że osiągnięcie sukcesu nie wiąże się tylko z odpowiednią dietą, ponieważ zdobytą tkankę mięśniową należy wyrzeźbić. To właśnie dopracowane mięśnie budzą podziw i są obiektem westchnień.

Podczas ćwiczenia na masę mięśniową należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Nie możemy doprowadzić do zbyt długich treningów aerobowych, ponieważ często doprowadzają one do stanu katabolicznego w naszym organizmie, który z kolei powoduje rozpad białek, czyli elementów składowych tkanki mięśniowej. Może to spowodować jej intensywny spadek. Jednak z drugiej strony – mniej intensywny trening aerobowy uniemożliwia skuteczne spalanie tkanki mięśniowej. Idealnym rozwiązaniem tego problemu są treningu interwałowe. Najprościej ujmując – trening ten polega na naprzemiennym wykonywaniu spokojnych i intensywnych ćwiczeń. W ten sposób doprowadzamy do utraty tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu docelowej tkanki mięśniowej.

Więcej dowiesz się na: http://www.puls-zdrowia.pl/sport/trening-na-mase-rzezbe/